Monday, April 2, 2012

Stilla Havet

 Lite bilder som jag inte hann med att visa igår över havet. Här kör vi på väg 101 mot Redwood National Park. Havet går på sina håll parallelt med vägen. Det är fantastiska vyeer. Älskar den norra kusten här som är både vild och vacker.


Vi stannade till en kortis och sprang ut på stranden och det är där jag tagit dessa bilder. Man känner saltstänk i luften och vågorna dånar då de bryts. Det är rejält stora vågor här. Inget direkt badställe men så vackert. Just nu är det ändå för kallt för att bada fortfarande.






Det är något så vackert med denna orörda natur. Det är något med havet som gör att man kan stå länge länge och bara titta på vågorna som rullar in. 



 Skummiga toppar som bryts och avslutas med att skölja in över stranden på ett mjukt sätt. Flera gånger fick jag kasta mig iväg och springa för att vissa vågor var så stora att vattnet lätt hade nått fram till mig där jag stod. Dessa är mäktiga vågor. Alltid kul att se om vattnet kommer att nå fram till en och man måste springa.


 Så här ser Kaliforniens norra kust ut. Jag tycker den är otroligt vacker. Vi kommer snart att bege oss söder ut igen och då åter igen följa Hwy 1 fast söderut.


 
Något man ser här i dessa trakter är de här skyltarna som talar om du befinner dig i en Tsunami varnings zon och när du lämnar en sådan zon. 


 Ha en fin start på veckan. Vi kommer idag att bege oss mot guldgrävar trakterna längst med väg 49 strax utanför Sacramento. 

5 comments:

Saltistjejen said...

Hav är verkligen helt fantastiskt! Jag älskar både att se och att lyssna till havet.
Så vackra Bilder!
Kram!

Desiree said...

Saltis, håller med dig. Det är något väldigt rogivande med att både se och lyssna på havet.
Kram!

Fourmum said...

Underbart vackra bilder!!Det där skulle jag också vilja uppleva! :) mvh Anette

Desiree said...

Fourmum, tack så mycket. Jag kan varmt rekomendera att åka hit och uppleva detta. Det har hittills varit en helt fantastisk resa.

Suzesan said...

Wow. Hav. Vackert.


Kul det där med att stå kvar så länge och sen springa från vågorna.

Vilket äventyr ni är på.

Kram
/Susanne