Tuesday, October 23, 2012

Tack och Underbar Födelsedag

 

Tack alla ni underbara vänner, bloggvänner, familj och släkt för alla gratulationer och all uppvaktning som jag fått. Känner mig alldeles varm om hjärtat. Jag fick en riktigt riktigt bra födelsedag på bästa tänkbara sätt. Den enda som saknades var min C men honom får jag äntligen träffa nästa vecka.  Jag fick en toppendag.


Jobbade halvdag på jobbet och stack sedan hem vid två tiden på eftermiddagen. När jag kom hem stod det ett stort blompaket till mig med denna helt ljuvligt vackra orkidée från mina föräldrar. Tror aldrig jag sett en orkidée med så många blommor och knoppar på gång. Den här kommer nog blomma länge länge känns det som.

 Jag har fått alla typer av gratulationer och hälsningar både per post och elektroniskt. Ett gulligt och fint kort från Calles faster och farbror som bor i Berlin. Tack så mycket Gisela och Rein. Nu har jag också fått lära mig vad just födelsedag heter på tyska också :-)
Ett litet kort från Body Shop med 100 kr rabatt är inte heller dumt.

 Detta snygga stilrena halsband fick jag tidigare från Calles föräldrar. Det har jag haft på mig på min födelsedag. Tycker väldigt mycket om det. En egen eftermiddagspresent gav jag mig själv på Sturebadet Haga i Frösunda. En spa eftermiddag med både soft poolhäng, lite massage och yoga.


 Yogan hölls i en av de gamla vackra sido flyglarna. Detta har nämligen tidigare varit ett gammalt regimente som låg här som man sedan har gjort om till hotel och spa.

 Det skönaste av allt var detta. Aaaah så underbart att få en stooor skön badrock att vira in sig i. Minst lika skönt som att rofyllt få simma i den 28 gradiga poolen till stilla musik. Vatten är något som jag finner väldigt avslappande. Jag simmade längd efter längd här i poolen som jag hade nästintill mig själv och bara njöt i fulla drag.



 Färsk frukt, juice, en skön solstol, mängder med magazin och tidiningar. Här mådde man toppen invirad i sin tjocka goa frotébadrock. Inte mycket folk alls.Kändes lyxigt att nästan få ha hela anläggningen och poolen för mig själv.
Fick också en helt otroligt skön massage. Avslutade besöket med dusch och bastu. Fanns härligt väldoftande Kerstin Florian produkter (schampoo, balsam, kroppslotion och ansikts creme) att ta för sig av.Fixade en härligt skön balsam inpackning som sedan fick verka i bastun. Håret känns minst lika mjukt som jag känner mig både i sinnet och kroppen efter detta spa besök.

Måste säga att 40 känns toppen so far. Kände mig som en ny människa efter min spa eftermiddag. Det varma vattnet, massagen, bastun och yoga gjorde att kroppen kändes smidig och flexibel. Kände mig dessutom rofylld och avslappnad i sinnet.

 Det har varit en riktigt bra födelsedag på alla tänkbara sätt. En underbar dag!

11 comments:

Miss Marie said...

Kan tänka mig att du valde att ha en spa-dag på en perfekt dag, inte många som har tid att gå på spa en måndag! Perfekt att få nästan hela stället för dig själv! Hoppas 40 fortsätter på samma fina vis! :)

Millan said...

Ah det later som en helt perfekt fodelsedag. Ja forutom att du saknade C da saklart. Men anda. Underbart att fa en massa egen tid och bara ta det lugnt.
Kram!

Anna, Fair and True said...

Vilken lyxdag! Det är du värd! Glömde skriva igår att jag trodde inte du var 40 år än! Och har själv inte fattat att det är färre än fyra år kvar till min egen 4 0...

:) Kram

Saltistjejen said...

Vilen underbart skon dag!!! Harligt lyxig. DET var du verkligen vard! Och att bli firad aven pa "avstand" ar roligt.
Kram!!!

Annika said...

Vilken härlig dag, Desiree.
DET var du SÅ värd!!
40 hade jag inget problem med att fylla. Det var nog värst innan.
Nu fyller jag 50 om fyra år. Yippey. NOT!!!
Härligt att du snart får träffa C!!!
Kramar!!!

Katarina said...

Prövar igen min förra kommentarvförsvann.. Åh, vilken härlig födelsedag du fick. En pang dag helt enkelt. Jag gillar dina bilder som ger mig en härlig mysfaktor. Kram

Desiree said...

Marie, jag är så glad att jag valde att kosta på mig denna spadag. Förutom att det var mycket mindre folk så är det också betydligt billigare att välja att gå en måndag till torsdag. Ytterligare ett skäl till att välja att gå en vardag om man kan. Yes hoppas helt klart att 40 fortsätter på samma sköna spår som det börjat på :-)
Kram!

Anna, tack så mycket. Jag förstår dig precis. Man blir liksom helt övrrumplad över att man ska fylla jämt igen.Känns som om det inte var så länge sedan man fyllde 30. Känns nästan som det kanske blivit något fel i bokföringen någonstans ;-)
Kram!

Saltis, nu när jag inte kunde fira dagen med C så tyckte jag ändå att jag ville hitta på något och den här spa dagen kändes helt perfekt. Njöt i fulla drag och kände mig helt otroligt skönt nöjd hela kvällen då jag kommit hem.
Gjorde inte så mycket att det fick bli tv-dinner på egen hand efter en sådan här härlig dag.
Kram!

Annika, ja det är alltid värst innan på något sätt. Du det är ju faktiskt ett bra tag innan du fyller jämt nästa gång så jag tycker inte ens att du ska tänka den tanken ännu. Den dagen den sorgen och då får man se till att göra något bra utav det hela så att man vänder sorg till positivt firande :-)
Kramis!

Katarina, tack så mycket. Usch man blir så himla sur när ens kommentarer försvinner så där. Hoppas det inte strular något mer.
Kram!

Anne-Marie said...

Så mysigt du hade det på din spa eftermiddag. Har faktiskt aldrig besökt något spa men det ser verkligen lyxigt och rofyllt ut. Mycket vackra blommor du fått. Kram!

Charlie sa ... said...

Härligt Desiree!!

Vilka fina presenter och så skönt att gå tidigare från jobbet också. Jag har varit på Sturebadet Haga och vet hur härligt det är där. Njutning!

Superbra början!

Stor kram
Lotta

Desiree said...

Anne-Marie, åh spa är ju bland det bästa som finns. Så otroligt skönt att kunna njuta av bad, bastu och olika behandlingar. Man får riktigt koppla av och lyxa till det. :-)
Något man bör kosta på sig någon gång emellanåt.
Kram!

Lotta, det här var helt perfekt kände jag. Även om C inte var här ville jag ändå göra något lite speciellt av dagen och något sådant här kan jag klart tänka mig att göra fler födelsedagar.
Kram!

Charlotta said...

Gaaah! Kan inte fatta att jag missade din födelsedag! Den här veckan har varit alldeles galen både på jobbfronten och privat så det har inte varit mycket tid över för bloggande/läsande av bloggar. GRATTIS i efterskott!! KRAM!