Thursday, October 4, 2012

Fredags Galleri


Yay Friday! Feels great. I just wish C was here to share the weekend with me. First theme for the photo gallery today is Colors. It was a pleasure to go through my old archives and flip through some of my favorite pictures. I had a hard time choosing. I realize I am in love with colors. These are some of the spectacular fall colors that we went to see in South Carolina during our first fall in the US.

 Food is something that I find more tasty and attractive the more color it has. Colorful breakfasts. A splash of color just makes each bite a little more delicious.


 Colorful carrots that I bought last fall at a farmers market on Ekerö.



 Love all the different shades of colors that you can see on the leaves now.


 Colorful kayaks at the beach down on the gulf coast of Alabama.


 Love this wall with colorful marine life down in Fairhope, Alabama.

 The very bright and colorful houses of Puerto Rico.

 Boots in all colors and red hot chili peppers both somewhere in New Mexico.


Delicious and sweet Macroons. Colorful bites in as many different flavors as there are colors.

 A fancy and colorful cocktail. Perhaps a strawberry Daquiri?

More colorful drinks, hey it is Friday after all.

 Flowers often have bright and pretty colors. Maybe that is why I love flowers so much and feel they just brighten me up - because they add color to your life.
Have a great weekend and enjoy all those beautiful fall colors.

15 comments:

Miss Marie said...

Den första bilden är ju fantastisk! Och jag gillar morötterna också!

Charlotta said...

ÄLSKAR bilderna! Såklart. Hoppas att du får en fin helg trots att C inte är hemma! Jag ska åka hem till mina föräldrar och hänga. Ska bli mysigt. Kram!

Karin said...

Great pics of lovely colors!

Nilla said...

Fina bilder! Jag faller lite extra för lönnlöven! Ha en fin helg.

Channal said...

Åhh så många härliga bilder du bjuder på! Lovely! Den första ÄR amazzzzing!!!

Underbar fredag till dig och tack för trevliga teman i oktober! KRAM! Anna

Annika said...

SÅ vackra bilder, Desiree!!
Underbart fina!!
Drinkbilden är topp!!
OCH den första bara signalerar ut hur vacker hösten på den amerikanska östkusten är.
Underbar!!
Ha en fin helg!!
FATTAR om du saknar C!!
SÅKLART!!
Varma kramar från mig!!

Annika said...

Underbara bilder! Den första är helt fantastisk, och man blir så hungrig av dina matbilder :-). Och de Puerto Ricanska husen är jättesöta.

Jag gillade verkligen dagens tema!

Ha en så bra helg som möjligt utan din C.

Anonymous said...

En härlig samling färgglada foton! Nu blev jag såå sugen på en fredagsdrink!=) /Penny

Saltistjejen said...

Dina bilder gör mig glad! Färg är verkligen fantastiskt och jag skulle tycka det vore hemskt om man inte kunde se färger.
Kram!!

Desiree said...

Marie, så läckert när man hittar morötter med olika färger på det här sättet. Säljs nästan aldrig i butik.
Kram!

Charlotta, tack. Ha en fin helg med isbjörnen och dina föräldrar :-)
Kram!

Karin, tack.

Nilla, ja visst är de fina.

Channal, tack. Ja det är nästan magiskt vackert med höstfärgerna i Applacherna och hur de sträcker sig så långt ögat når.


Annika, hi hi tänkte nog att du skulle gilla drinkbilden. Ja hösten är spceiellt vacker på östkusten i USA.
Kram!

Annika, tack vad roligt. Ja husen i PR är verkligen en färgklick.

Penny, trevlig helg med en fredagsdrink kanske?

Saltis, jag håller med dig till fullo det vore katastrof. Färg och solsken är något som jag märker betyder mycket för mig och som påverkar humöret mycket.
Kram!

Taina said...

Förstår att du längtar efter C. Men konstigt nog så klarar man av det bättre än man tror eftersom du vet i detta fall att du snart är där!

Dina bilder är magiska Desiree. Jag har alltid gillat dina frukostbilder (de andra med förstås), men just dina frukostar ÄR färgglada och ser SÅ goda ut. Till skillnad mot mitt ägg. Hahahaha!

Ha en fin lördag! Och tack för dina peppande ord i mitt "skittillstånd"

Kramar!!!

Liz said...

Vilka fina bilder, gillar bootsen och morotterna mycket! Ja dessa chili peppers i NM. Overallt hangde dom pa tork. I kransar, i hjartan, i klasar i alla mojliga kreationer. Fint!!

Ha en fin helg och lycka till med tyskan!
Kram

Desiree said...

Taina, tack så mycket. Jag antar att jag är en riktigt frukostperson så jag lägger gärna extra krut på just frukost :-)
Hoppas du mår bättre idag. Det stämmer som du tar upp att det går ändå ganska bra eftersom jag vet att jag snart är där nere och att jag också vill se till att passa på att njuta av det jag har här innan jag lämnar.
Kram!

Liz, tackar :-)
Jag hade gärna köpt mig mig en sådan här krans med chili men kändes som det skulle bli ganska otypligt att ha i resväskan. Det hade blivit en överhängande risk att det hade blivit chilipulver av det hela. Men fina. Äter man dessa eller har man dem mest som dekoration?
Kram och trevlig helg.

Jane said...

Morötterna är min favorit! Fina bilder,
kram!

Musikanta said...

Underbara bilder - i synnerhet den första! Men lönnlövet är inte heller så dumt :-)...

Man blir nästan frustrerad över alla härliga höstfärger, man skulle vilja ta bilder överallt. Tyvärr är de snart slut, mina träd har nästan fällt alla sina löv.
Kram från Ingrid