Wednesday, October 17, 2012

A piece of Southern Living

Today I have been flipping through one of my Southern Living Magazines that I bought and brought with me from Alabama. I went through my pictures and saw some stuff that I had forgotten to show you.

 Besides hanging on the front porch we also did some shopping. It is always fun to go to one of the outlet malls and see what you can find. They built a new outlet mall outside of Birmingham city center the year after we moved. It is quite nice even if it is not huge in any way. This time C found more stuff than I did. He is one of those bargin shoppers that always finds good deals and nice things on sale. I am not that kind of person. Are you one of those great bargin hunters finding a lot of great things on sale?


I did find these shoes - but not on sale of course and not at the outlet mall. I just love them. They are sooo very comfortable and light. I always make sure I buy a pair of sneakers or running shoes whenever we go to the US. Compared to Sweden they are still a bargin where ever you find them.

 A few cute pictures. Sadie the dog followed C as if she was his shadow. I found them one afternoon taking a nap together. I miss Tucker the cat. There is something about cats the way they seem to be able to totally relax. I think I would like to be a loved family cat in a nice home in my next life.


Getting to enjoy the Today show again. A favorite.

 Every part of Alabama seemed very green. The drought that affected many other parts of the states did not affect Alabama where they had average amounts of rainfall during the summer. The golf course lies very close to our old street. 


 We enjoyed many nice walks around the golf course and I did take many nice morning runs around here as well. 


 Tiny sparkling droplets of water shining in the bright morning sun.


 A pretty Daisy.


The morning dew on the grass on the golf course almost made it appear as white frost at first only it was way to warm to be anything but dew. The huge mansions that lie next to the golf course. The size of these houses is so impressive. Now we have again gotten used to the smaller size of homes after living in Sweden for two years. Everything is just a little larger in the south.


 Speaking of everything being a little bigger. This is Kim's rosemary bush. Isen't this impressive in size? Here in Sweden you buy these tiny pots with rosemary at the grocery store. This rosemary bush would easily last a life time.


Finally I am so glad we got to enjoy both sunshine and nice warm summer temperatures. We got to boost ourselves with some summer. That is something I am very happy about now that it is quickly growing darker and darker.

10 comments:

Miss Marie said...

Vilka härliga bilder! Jag blir verkligen sugen på att åka till Alabama! Vilken imponerande rosmarinbuske!!! Den skulle man ha på balkongen... :) Superhärliga bilder!

Desiree said...

Marie, den där rosmarin busken går inte av för hackor. Den skulle räcka ett tag :-)
Kram!

Annika said...

Härliga, härliga Bilder!!
Bilden på dig i poolen älskar jag!!
Den har du ju på FB också!
Så jädra bra!!
snygga dojjor du köpte. Visst, de är mkt billigare här. OCh mer att välja på finns det ju onekligen.
Precis som du har jag OTA tänkt att jag skulle vilja bli en älskad katt i nästa liv :-)
KIMS rosmarin ÄR nog det maffigaste jag sett i den vä
gen!!
Kramar!!

Anne said...

Holy cow, den där rosmarinbusken var nåt i hästväg. Aldrig sett nåt liknande, helt otroligt. Hehe, så stor att hela kvarteret kan komma och klippa en stjälk nu och då utan att det tar slut.
Snygga skor, gillar den coola färgen! Skulle själv vilja ha ett par sneaker in nåt häftig färg.
Kan känna igen det du skriver, jag hör heller inte till de där personerna som åker till en outlet och bara hittar en massa fynd utan ofta vanliga priser till det jag hittar. Men många verkar ju alltid göra kanonfynd som rea på rea på rea eller liknande.
Instämmer med Annika här ovan, bilden på dig i pollen bara andas livskvalité och njutning. Känner också igen den från FB. Man blir glad av den, får energi!
KRAM

Charlotta said...

Jösses, vad jag längtar tillbaka till sommaren när jag ser den sista bilden på dig! Ser alldeles ljuvligt ut.

Jag köper alltid också skor när jag är i USA! Köpte ett par sjukt snygga Nikeskor nu sist som är grymt bra att träna i!

Kram!

Charlie sa ... said...

Japp, härliga härliga bilder! Precis som Annika skriver, bilden på dig i poolen är helt outstanding! Love it.

Sköna bilder! Så fint att ni kunde iväg och stanna så pass länge. Tanka på.


Stor kram
Lotta

Anne-Marie said...

Skor är så mycket billigare i USA än i Sverige. Fattar inte varför skor skall vara så dyra i Sverige.
Vilken buske! Har aldrig sett någon så stor kryddbuske överhuvud taget.
Du ser verkligen avslappnad och glad ut i poolen. Mysig bild. :)
Kram!

Christina said...

Vilka snygga skor! Älskar Nike. Håller med, även om man köper på vanligt pris så är det fortfarande billigare än i Sverige.
Jag är en bargain shoppare, är bra på att nosa upp en bra deal :-D
Jättefina bilder, jag blir så sugen en katt när jag ser den underbara bilden på Tucker.
Kram!

Jane said...

Min kommentar försvann så here we go again. Snygga dojor - precis såna har jag tittat på. Är de bekväma? Mycket billigare att köpa skor i USA. Tycker inte att skor i Sverige är särskilt snygga heller, om jag får generlisera lite.
Vi hade en rosmarinsbuske bakom hotellet i Italien där vi bodde, jag var ute på morgonen med nagelsax och smygklippte lite. Så härligt!

Inte fan av veckotidningar FÖRUTOM matlagningstidningar då.

Kram!

Desiree said...

Annika, tack jag gillar också bilden i poolen som C tog. Kanske lite vågad att ha den FB men what the heck ;-)
Kram!

Anne, ja den är helt otroligt stor den rosmarinbusken. Den skulle klart räcka till hela kvarteret. Nu verkar det finnas mycket coola sneakers i just läckra färger. Det modet har verkligen slagit stort. Hela Calles familj lyckas alltid hitta massor med fynd på outlets. När vi vart i USA med Calles föräldrar hittade de alltid mycket. Ibland kändes det som om det bara var jag som kom tomhänt tillbaka till bilen. Jag köpte faktiskt bara en lila cardigan här på denna outlet men den gillar jag mycket å andra sidan.
Kram!

Charlotta, visst är det toppen att hitta riktigt bra löp och träningsskor i USA till ca halva priset som de kostar i Sverige. De skorna du köpte låter toppen :-)
Ja det blev ett litet inkast tillbaka till sommaren i detta inlägget.
Kram!

Lotta, tack. Jag är innerligt glad att vi fick tanka både sol och lite semester i Bama innan C började på sitt nya jobb i Basel.
Kram!

Anne-Marie, jag fattar inte heller att det kan skilja så i pris speciellt på gympa/löpskor. Så det gäller att passa på då man åker västerut :-)
Kram!

Christina, jag önskar att jag vore som du och kunde hitta fina fynd till riktigt bra pris. Det är guld att kunna göra det. Men jag tycker det är lättare att hitta saker på outlet malls i USA än Sverige. Det finns så mycket mer på malls där att välja bland.
Kram!

Jane, ja jag tycker de är väldigt sköna och bekväma. Du får åka och prova ett par. Om man löptränar mycket så ska man tydligen inte göra det hela tiden i just dessa eftersom de inte riktigt ger samma stöd till foten som andra skor. Dessa Nike är ju de som ska ge lite mer barfota känsla. De är jättesköna att både träna och promenera i. Hi hi vad roligt att du smög ut och smygklippte lite av den stora rosmarinbusken i Italien. Det hade jag också gjort.
Kram!