Saturday, June 9, 2012

Sommrig Fredag

 Några bilder från igår som bjöd på en riktigt vacker sommardag. En dag att njuta av och glädjas av. En dag med glittrande solstrålar på vattnet.
En dag som för tankarna till "blå blå vindar och vatten".


 En dag att ta till vara på och se till att smita lite tidgare från jobbet känns helt rätt. Trots allt har man ju ändå i bakhuvudet att man inte vet hur många sådana här dagar man får och det gäller att ta till vara på var skön och solig dag man får. Imorse vaknade vi till smattrande regndroppar mot fönstret.


 En dag som började med en skön start och som avslutades på ett minst lika skönt sätt. Vi gick upp till Vinoteket i Sjöstaden och körde lite after work på egen hand. Den här utsikten går inte av för hackor. Vinoteket har fått till en väldigt mysig uteservering. 


Sorl, skratt, ett glas rosé, sol och båtar som glider fram på blått vatten. Bättre avslut på veckan kunde jag inte tänka mig.

 Tycker att det är lite coolt att Stockholm Sightseeing båtarna cruisar förbi Sjöstaden. Man ser dem ofta glida fram i kanalen.


 Jag hoppas att juni ger en god försmak av mer goda och sköna dagar att njuta av. Idag är det som sagt grått och mulet med regn i luften. C började dagen tidigt då han är iväg på sin kusins svensexa idag. Som tur är verkar det inte vara mer än lite regnskurar. Jag skjutsade iväg honom vid 07 imorse så att han slapp cykla i regnet. 


Ha en finfin Lördag!

6 comments:

Charlie sa ... said...

Jag tänkte på er fredag när jag vaknade i morse....så härlig den var. Sommarkänsla, vackert, blått, vatten...njutningsfullt!

Just nu är det grått här med men det ska klarna upp. Vi ska på en utställning i botaniska trädgården så jag hoppas på sol.

Just nu äter jag jordgubbar. Om det är något vi har mycket av just nu så är de dessa godingar ;)
Tycker de var helt ok och ovanligt söta för att vara amerikanska.

Ha en skön lördag och hoppas regnet ger med sig.

Kram!

Marianne said...

Så många fina sommarbilder från kära Stockholm! Önskar verkligen att det kunde vara så lite oftare, det har varit alldeles för kallt nu. Vi är tvungna att ha värmen på i huset för att inte frysa, så ska det väl inte vara? Nej, fram för mer sol och värme!

Stora kramar!

Desiree said...

Lotta, jag gillar de amerikanska jordgubbarna också. De är väldigt goda och söta. Du såg till att påminna mig om idéen med självplock. Jag åkte på något sådant en sommar då jag var här i Sverige och tyckte det var väldigt mysigt så det ska jag se till att göra i år också. Vädret klarande faktiskt upp här underdagen också och det blev en fin kväll. Jag hoppas du fick en fin stund på botaniska trädgården. Olika botaniska trädgårdar är ljuvliga platser att besöka.
Kram!

Marianne, heeeej vad kul, det var länge sedan :-)
Bloggar du nu igen? Vad kul jag får ta och kika in hos dig och catch upp med huset och era äventyr i södra Sverige. Håller med dig om att det gärna får bli lite varmare.
Kramar!

Annika said...

Ja, det är verkligen blå de där bilderna, och så fina. Den perfekta fredagen!
Urmysugt!!
HOPPAS att ert väder håller i sig!!!
HOPPAS det!!
Kramar!

Marianne said...

Ja nu har jag gett mig den på att jag ska blogga OCH läsa bloggar igen! Jag har saknat alla så mycket hela våren.

KRAM!

Desiree said...

Annika, tack. Ett perfekt avslut på veckan. :-)
Kram!

Marianne, åh vad kul! Gillade din blogg så mycket. Det var med sorg när jag trodde du la ner den. Men kanske är det så att det är svårare att sluta än vad man tror och att man ibland kanske bara behöver en time out för att komma igen med nya krafter. Kikar in hos dig.
Kram!