Saturday, February 11, 2012

Godmorgon

 En god start på lördagen. Nybakade scones med vallmofrön. Skön långfrukost. Älskar helgmorgon. Då man få starta och njuta av dagen i sin egen takt. Dricka flera koppar kaffe och läsa tidningen långsamt och grundligt. 


Planer: Först lite tråkigt jobb som måste klaras av nämligen vanlig veckohandling. Sedan blev det visst ändring av planer. Vi var bjudna på lite födelsedagsfirande hos en vän i Sjöstaden men pga av feber  ställdes detta in.Vi styr om planerna och lagar något gott till middag hemma på tu man hand istället. Får se vad mer man lyckas klämma in. Vad ska ni hitta på idag?


8 comments:

Äventyret framtiden said...

Så gott det ser ut Desirée!
Har nu läst alla dina bloggar sedan jag själv försvann till Madeira i slutet av januari....:)
Ha en fin fortsättning på lördagen!

Karin

Annika said...

MUMS!!
Underbart gott.
Trist med feber.
Vi har lite snö idag, och kanske kommer det mer?
Men, vi är bjudna på en fest ikväll, och jag hoppas att det inte ska börja assnöa då. Du vet ju hur jobbigt det kan bli att köra i snö då man bor in da US.
Jag ligger fortfarande i sängen, och hela huset sover...
Kramar!!

Desiree said...

Pettas, tack så mycket. Låter superhärligt med Madeira. Helt rätt att ladda batterierna med lite sol i väntan på våren.
Kram!

Annika, visst är det mysigt att vara den som vaknar först. Jag brukar tassa upp med mitt täcke och sedan sitta och läsa bloggar på morgonen medan jag väntar på att C ska vakna. Ja trist att festligheterna blev inställda men det var iallafall inte feber som drabbade oss här utan värdparets dotter. Hoppas hon kryar på sig.
Ha en härlig lördag.
Kram!!!

Charlie sa ... said...

Ah, så sugen jag blir!

Älskar helgfrukostar.

Just nu puttrar en kyckling i ugnen här. Jag har fått för mig att jag vill ha en syndig god dessert också så eventuellt blir det en snabbis till affären.

Det har snöat lite, men det drog snabbt förbi.

Hoppas ni har haft en skön lördag!

Kramar!!

Petchie75 said...

Här vankades det scones till söndagsfrukost! Men jag saknade svensk ost och mina föräldrars hemlagade päronmarmelad hade möglat :-( Det var gott ändå men jag saknade det där lillla extra!
Nu ska det dammsugas... inte lika kul men ikväll ska vi bjuda våra fransk-grekiska vänner på raclette.
Kram!

Heather Lundquist said...

Mums :) Jag saknar Bregott... synd det iinte finns i NY.

Mvh
Heather L.

anna of sweden said...

Nu blev jag hungrig! :)

Lottzys matblogg said...

Åh, vad sugen jag blev på scones. Det var minsann ett tag sedan så det får nog bli snart, då vet jag två killar som kommer att bli glada som spelemän!
//Lottzy