Saturday, February 25, 2012

Godmorgon Helgen

Godmorgon helgen och alla bloggvänner. Älskar lördag morgon då hela helgen ligger framför en. Idag står bland annat på programmet att köpa en vacker ny tulpanbukett. Veckans tulpanbukett gick i rosa toner. Så här såg de ut förra helgen. 

Så här ser de ut idag. Jag tycker de är fina även i detta tillståndet när de öppnat sig helt och nästan blommat ut. Men det får allt bli en fräsch ny bukett idag.


Frukost: Mannagrynsgröt med egen hemmagjord hallonsylt (hallonsås).


På agendan: Ganska öppen agenda förutom vanliga lördagshandligen. Kylen gapar tom och behöver påfyllning. 


Vädret: Kasst. Regnigt ,blåsigt och grått. Lockar mest till innemys. Fingrar lite på California reseboken och känner lycka över den bokade resan då jag tittar ut. 


Dagens älskling: Min C som precis har tvättat och meckat lite med min cykel så att den ska vara tipp topp och skinande ren.


Skön feeling: Den där träningvärken efter gårdagens styrkepass.




Vad ska ni hitta på i helgen? Hoppas att solen skiner hos er.

7 comments:

Annika said...

Hej lördags-Desiree!
Love it, too!
Ligger i sängen och skriver detta och klockan är lite efter 8.
När jag tittar ut ser jag att det är lite, lite snö som yr omkring i luften.
Underligt. Igår 15 grader idag lite snö i luften.
Jag har heller inga planer, mer än att jag ska göra en god middag. Vet inte vad...
Gillar dina tulpaner.
Såklart.
OCH den snälla C som fixar hojjar och annat.
Ha en superfin lördag!!!
KRAM!!

Katarina said...

Tulpaner, vad fint! Jag går för orkideer nu, en bint kostar bara 12 kr, inte illa, men nog är tulpanerna min favorit!

Lördag.. ja, om nu kylskåpet gapar tomt, tror jag att du nu är ute för att fylla upp det! Det är dags för cykeln nu, vad jag kan sakna det. Här skulle jag aldrig våga mig ut i trafiken på en cykel.

Lördag, min lördag är snart redan över, vi har varit ute i ett trevligt lokalt område där man går mellan byggnderna, lite Europeisk stil, fast väldigt malaj stil,, ett glas in och en pasta,, sedan in på ett gammalt fik med bordsserving i gammal stil. Så blev en del av vår lördag.

Kram och ha en fin dag!

Charlie sa ... said...

Här börjas det soft också...faktiskt lite ovanligt för en lördag så här...en liten Mimosa och Kaiser Melange (kaffe med lättvispad grädde - från Wien), god ost och lite cream cheese med lax...oj vad gott! Solen skiner och skön musik i bakgrunden.

Jag tänkte på det igår, att det är något speciellt med att planera och längta. Som en resa eller något annat. Längtan och upplevelsen blir ännu mer intensiv. Det finns något fint idet. Jag tycker om att längta.

Ha en fin dag och jag tycker C är helt underbar som fixar din cykel så den är fin.

Kram!

Desiree said...

Hej Annika, visst är det härligt att ligga och dra sig lite i sängen så här på en lördagmorgon. Nu har jag precis varit och handlat och något gott med lax tror jag det lutar åt att det blir ikväll. Ja jag såg att det visst har kommit en hel del snö i Conneticut. Jag höll tummarna för att det skulle vara vitt hos dig också så att du kan få njuta lite. Både Sporty Spice och Taina har lagt ut bilder med massor av snö. Hoppas du får njuta av lite vinter idag.
Kramar!

Lotta, Kaiser Melange, aha då har jag lärt mig något nytt för det visste jag inte vad det var för något. Låter gott.Låter som en skön morgon med lite music också det gillar jag att ha på i bakgrunden. Jag tycker nästan att halva nöjet med resor är just att plannera och längta. Ha en bra dag Lotta.
Kram!

Katarina, det är kul att vi bloggare bor utsprida runt hela jorden. Det är roligt att läsa om alla skillnader i allas vardag. Jag kan tänka mig att man inte kommer på tanken att cykla i någon Asiatisk storstad. Alldels för farligt. Orkideér är ljuvliga. Här blir det tulpaner men hos dig i tropikerna orkidéer självklart. Ha en bra lördagskväll.
Kram!

Saltistjejen said...

Desiree,
härligt! Och jag gillar tulpaner även när de är lite "vissna" sådär. Men de kan inte stå så länge stå för då börjar de lukta lite unket tycker jag.
Låter som ni hade en skön helg utan direkta planer vilket ofta öppnar för lite spontanitet. :-)
En innedag kan också vara mysigt när vädret är lite trist.
Hoppas ni hade en fin lördag och att ni får en bra söndag också.
Kram!

Desiree said...

Saltis, då åkte ut idag och in kom en ny fräsch bukett istället. Det blev lite bättre väder sedan men väldigt blåsigt. Jag ägnade mig åt lite shopping blev det visst och fick lite snyggt med mig hem :-)
Kram!

Anne-Marie said...

Du har så vackra tulpaner. Jag tittar i affären och ser aldrig några. Tulpaner verkar inte vara "big business" i Siskiyou County. Mannagrynsgröt - tänkte faktiskt på den typen gröt häromdagen och insåg att jag saknade den. Den finns väl inte i USA? Du har en snäll C du. :) Kramar!