Thursday, February 23, 2012

Fredagstema A till Ö

Sista fredagstemat för denna månaden. Tack så mycket Musikanta för trevliga ämen. Från A till Ö är dagens tema. För varje bokstav ska man skriva ett ord. Det första man kommer på samt en kort förklaring till varför. Here goes:

A: Alabama stället i södern som blev mitt Sweet Home Alabama under fyra år.
B: Blogga, något jag älskar att göra. Både skriva själv och läsa andras.
C. Country music. Livet i södern fick mig att upptäcka country musiken och förälskas i den.
D: första bokstaven på mitt namn.
E: ett av mina smeknamn eftersom jag har hela tre stycken i mitt namn.
F: Fritid, något jag tycker är viktigt och värnar om bland annat älskar jag att under min fritid ägna mig åt Fotografering.
G: Glass, glass, glass min största guilty pleasure.
H: Hav. Älskar havet och stranden. Strandpromenader och snäckjakt efter fina skal.
I: iskyla och isande vindar gillar jag däremot INTE.
J: Jordgubbar är gott och jordgubbar är sommar.
K: Kartor. Tycker de är dekorativa att hänga upp på väggen och älskar att studera kartor.
L: Ljus. Gillar ljus i alla former. Levande ljus, ljusa skira sommarkvällar i norden.
M: Mat och matlagning är något jag gärna ägnar mig åt.
N: Nicaragua i centralamerika har jag bott under åren 1987 till 1990. 
O: Orolig. Blir jag ofta över både stort och smått men jobbar på att minska ner så gott det går.
P: Potatis, svensk färsk nypotatis. Finns det  något godare?
Q: Hörde talas om en bekant till våra grannar i USA som fått namnet Q kort och gott. I Amerikat finns det en hel del namn man inte hört talas om innan.
R: Rött. Min favoritfärg. Det står ju också för Roadtrip något jag älskar att göra.
S: Svensk Sommar. Bland det ljuvligaste som finns.
T: Träning. Mitt livs elexir, något jag mår bra av att göra och som ger en fantastisk känsla.
U: Utflykt. Är barnsligt förtjust i utflykter både i närheten och längre bort. 
V: Vänner och vännskap. Något av det finaste som finns.
X: X-Pat, något jag har provat på att vara och hoppas på att få uppleva igen.
Y: Yoga. Ibland kör jag yoga pass. Borde kanske gå på fler för att bli lite mer vig och mindre stel.
Z: Zumba. Inte min grej. Alldeles för dålig på dans och koordination även om det var kul att prova på.
Å: Åska. Kan vara mysigt om man har det bra inomhus.
Ä: Äpplen. En av mina favoritfrukter som jag äter dagligen.
Ö: Ö. Skärgårdsö, tropisk paradisö. Finns många härliga och mycket vackra öar här i världen.

Ha en underbar kickstart på helgen. 

9 comments:

Taina said...

HÖG mysfaktor i din lista! Med jordgubbar, hav, glass, ljus osv.

Men Q? Vad är det för namn? Bara bokstaven Q alltså?

Jag har nämnt det tidigare, men Jonas gillar också kartor och när han var lite kunde han ägna timmar åt att studera kartor enligt hans mor. Men så är han suverän på geografi också!

Men Desiree! Zumba som är SÅ kul!!! Ge det en chans till så ska du se att det släpper.

Kram kram

Saltistjejen said...

Härligt alfabet Desiree!!! :-)
Kul att läsa. Själv hoppade jag temat idag för det har inte funnits tid denna veckan att fundera.
Hoppas ni får en riktigt fin helg nu!
Kram!!

Charlie sa ... said...

Underbar lista!

Jag hade nästan kunnat skriva den själv ;)

Nu är det fredag och jag ser att ni har jättefint väder, skönt!!

Här är det grått och snö....

Kram!

Annika said...

Ja, vad kul att läsa dessa listor det är!
Tycker verkligen det.
Öar har vi gemensamt, haha!!
OCH en hel del annat.
Åska är mysigt bara man är på ett säkert ställe, annars är det OTÄCKT.
Jag är som du, jobbar på mina rädslor och nojor.
KRAMAR!!!

Karin said...

Trevlig lista! Jag fastnade för dina xyz, som ex-X-pat, yogalover och blivande zumbaförsökskanin. Fick ett presentkort och ska börja zumba snart – måtte det inte vara för svårt...

Rose Garden Malevik said...

hihi,.de va mkt :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Förra veckan var det 109 fina bloggar :)
De e kul att vara med
VÄLKOMMEN
Håkan

Desiree said...

Taina, ja hon hette rätt och slätt Q. Ok, väldigt annorlunda men enkelt att stava :-)
Zumba tycker jag är kul men som sagt jag har svårt för det . Hade gärna varit duktig på att dansa men det där med att koordinera olika rörelser kommer inte naturligt för min del. Men det är ett pass som jag är lite stolt att jag hänger med på som har del dans moves :-)
Jag förstår JOnas till fullo. Det är kul att han har den där kart-facinationen. Den ger som sagt en del bra bieffekter för alltid lär man sig en del geografi på att sitta och bläddra i en Atlas.
Kram!

Saltis, tack. Det tog faktiskt ingen tid att få ihop detta tema. Det var ju bara att köra vilket gjorde det extra kul.
Kram och ha en fin helg.

Annika, ja precis åska kan ju vara både mysigt och otäckt beroende helt på vart man befinner sig.
Kram!

Karin, tack. Jag tror du kommer att gilla Zumban. Det är jättekul jag bara önskar att jag hade lättare för det för då skulle det vara ännu roligare. Yoga känns väldigt bra efteråt att man liksom fått sträcka ut ordentligt och känner sig mer mjuk och flexibel.


Håkan, det låter spännande. Får kolla in vad det handlar om.

anna of sweden said...

Så roligt att få läsa!

Gnuttan said...

Verkligen kul att läsa ditt bidrag. Känner igen mycket från mig själv, men också från att ha läst din blogg. :-)