Friday, September 9, 2011

Fredagstema - Smartphone eller inte?





Smartphonenes vara eller icke-vara alltså vill Olgakatt ta upp idag. Jag måste säga att jag länge legat efter. Skaffade inte smartphone förräns ett år sedan då vi flyttade tillbaka till Sverige. Har nu denna Ericsson Experia mini. Jag är rätt nöjd med den. Önskar kanske att den hade haft lite större skärm så att det hade varit lättare när man använder sig av pekskärmen. Jag trodde att jag skulle använda mig mer av tangentbordet men det gör jag nästan aldrig utan använder mig av pekskärmen mest.

Jag får ta och lägga min röst på ja för smartphonen. Tycker ändå att det är smidigt att kunna surfa fram info då man behöver och att ha nätet med sig vart man än går. C har även använt sin telefon till att ha som navigator ibland då vi varit ute och kört. Gillar underhållningsvärdet i att kunna kolla lite på Facebook och sådant med telefonen. Men beroende av min telefon är jag inte. När det gäller att sufa och läsa bloggar använder jag min dator helst. Funkar mycket bättre och snabbare. För mig är det inte livsviktigt att ha med mig telefonen 24-7.

Ha en fin fredag allihop.

9 comments:

Millan said...

Hm.. ja jag lag ocksa efter lange. Tyckte inte jag hade nagot behov av en smartphone eftersom jag bara anvanda mobilen till att ringa och texta med. Men... jag uppgraderade till en Iphone nar mitt kontrakt gick ut i varas och jag alskar den verkligen. Eller ja, alskar ar kanske lite starkt ;-). Men jag tycker verkligen om den! Helt klart den basta mobil jag har haft!

Kram o ha en trevlig helg

Charlie sa ... said...

Jag gillar min, massor! Det underlättar tillvaron och just iPhone är så lätt att använda. Ibland ligger den bara och "dammar till" - det är ok det med ;) skönt att stänga av också

Ha en trevlig fredag!

Äventyret framtiden said...

Jag tror att en Smartphone är bra för den som behöver vara uppdaterad på många olika sätt. Då uppfyller den ett behov och är verkligt bra.
Själv har jag inte det behovet och då är det fullständigt onödigt att skaffa "fånen":).

Ha en fin fredag!

Annika said...

Nej, ska jag online föredrar jag absolut att gå via datorn, men jag gillar att jag har möjligheten att logga på via min iphone.
Jag gillar min, det ska jag erkänna, så pass att ajg inte vill vara utan den.
Men, jag sitter inte och glor i den i tid och otid. Tycker det är så irriterande med folk som ständigt stirrar ner i sin SP.
Just GPS-tjänsten tycker jag också är toppen!!
KRAMAR!!

Desiree said...

Millan, även om jag inte använder så många funktioner så känns det ändå bra att ha en smartphone. Får se vad det blir för någon nästa gång. Jag antar att jag har kvar denna något år till iallafall.
Kram

Lotta, ja verkar jobbigt med sådana som är som fastklistrade vid sin telefon hela tiden. Tack o lov att man inte är sådan. Håller med dig om att det är skönt att stänga av ibland.
Kram!

Pettas, helt rätt att faktiskt ifrågasätta om man behöver en sådan och om man har användning för alla funktioner innan man skaffar en bara för att. Tycker du gör rätt i som frågasätter behovet.
Kram

Annika, än så länge har jag inte haft en telefon som jag genuint gillar mycket. kanske med nästa? Vem vet. Men jag är nöjd med denna. Den har de funktioner jag behöver.
Kram!

Fröken fräken said...

Jag har också en xperia men är inte speciellt nöjd med min, jag har den med stor skärm vilket är bra. Har du en sån där liten pekpinne till din då?
Men jag hoppas på en iphone när den nya kommer ut.
Jag använder min telefon som du lite underhållning men den är med överallt.

Kram

Desiree said...

FrökenFräken, jag har ingen liten pekpinne men skulle nog nästan behöva en. Det är otroligt smått ibland och pilligt. Speciellt svårt är det att läsa text då man är ute och surfar. Måste förstora mycket för att få till det. Men denna får hänga med ett tag till helt enkelt.
Ha en bra helg.
KRam!

Eleonor i Nashville said...

Jag tycker ocksa mycket battre om smartphones. Jag har en android 2 och jag alskar den. Ibland maste man gora nagra arenden och kanske inte ar hemma. Da ar det smidigt att man har sin smart phone sa man kan gora dessa arenden online.

Saltistjejen said...

Kul att se en android. Har inte sett så många faktiskt eftersom de flesta här har iphones eller BBs.
Kram!