Wednesday, September 7, 2011

Eye catching

We passed this shop somewhere in France. I think the name is kind of funny, "Marriage and Seduction". Kind of an odd name. I think they at least should switch it around because I would say the seduction part comes before the marriage part. I guess seduction could lead to marriage but not necessarily. Well the name caught my attention anyway.

In another part of France something else caught my eye one morning as we were having breakfast. I feel a little bit guilty to post these pictures below. I hope the old man wearing these slippers or any one that he knows won't read this post. But these are just the most peculiar and yes, ugly slippers I have seen. The color also adds on to the whole impression. If this was my husband I would not have allowed him down to the restaurant in slippers like these. Maybe I would let him wear them at home if they happened to be his absolute favorite ones and he promised me he would never wear them if anywhere else but home and not if any one came to visit us.


Maybe I am totally wrong and these are just the most fashionable slippers in France. Maybe this is hot stuff for 2011 on the slipper front ;-)

10 comments:

Annika said...

HIHI, kul slippers...verkligen INTE snygga, men Crocs är ännu värre...
Men färgen är verkligen ful, hahaha!
Ja, vi får hoppas att mannen aldrig ser detta.
Rolig butik också, komiskt namn...
Hur tänkte de där???
Kram!!!

Petchie75 said...

Ha ha, nej, de var verkligen inte snygga men det ser ut att vara typisk "klassiska överklass"-stil ;-)
När jag pluggade franska i en liten fransk stad i Alperna (ANnecy, mycket mysig och turistig) reagerade jag på hur många: 1) underklädesaffärer 2) barnklädesaffärer det fanns i stan och kom fram till att det måste finnas ett samband :D I Sevilla vimlade det av brudklänningsaffärer, jag har aldrig sett så många sådana butiker i en stad förut!!
Kram!

Fröken fräken said...

Ja men vilka tofflor nu vet jag vad jag ska köpa till alla i julklapp, kissgula ska dom va också, haha

Desiree said...

Annika, ja crocks är inte snygga heller. Detta kändes som den Franska versionen på crocks. :-)
Kram!

Petra, interessant hur man lägger märke till sådana samband då man är ny på en plats. Ja jag antar att det fanns det tydligt samband. Om jag kollar runt här i Hammarbysjöstad måste folk vara tokiga i Sushi för det finns hur många som helst.
Kramis!

FrökenFräken, ja en perfekt julklapp till någon du inte gillar nåt vidare eller vill ge något riktigt fult till ;-)
Kram!

Charlie sa ... said...

Men hon ser ju lite tagen ut också, tycker du inte ;)

Marriage and seducation...så typiskt franskt!!

Kul tycker jag

Kram!!

Anne said...

Haha, vilken syn. Som du säger, formen är ju hemsk men det är färgen som gör dem riktigt förskräckliga. Jag tänkte annars lite som det Petra skrev, känns lite överklassaktiga...

Desiree said...

Lotta, ja du har rätt hon ser allt lite tagen ut.
Kram :-)

Anne, ja ha ha dessa tofflor är bara ryyyys för mig.
Kram!

Saltistjejen said...

Hahhaaa! Vilka tofflor/skor!!! Himmel! Jaja han kanske trodde han var alv??? ;-)

Linnéa i Colorado said...

hahaha tofflorna får mig att tänka på willy wonka

annebelle said...

Haha, smått underbara skor tycker jag! Har aldrig sett något liknande. Härligt med orginella människor med egen stil. Ser ut som något ur Sagan om ringen eller så. Man blir glad av dem!