Wednesday, July 27, 2011

Storsäljare vid olika väder

Hittade denna lista i DN idag som var lite kul.
Varmt och Soligt:

Glass
Grillmat
Sallader
Kameror
Utomhusmöbler
Trätrall
Utomhusfärg
Badkläder
Solglasögon
Sandaler
Pockerböcker

Kallt och Regnigt:

Tidningar
Dvd
Paraplyer
Knep och Knåp
Sällskapsspel
Inomhusfärg
Tapeter
Gummistövlar
Vitvaror
Bakprodukter
Chips

Idag är det iallfall riktigt sommarväder, varmt och soligt med 25 grader. Helt perfekt väder. Jag tycker i övrigt att det varit en bra sommar. Visst har det varit en och annan dag med regnskurar men det har inte varit något ihållande regn flera dagar i rad och temperaturen har hållt sig kring 20-25 grader. Lite film har vi ändå hunnit med att kolla.


Flipped gillade jag jättemycket. Söt feel good story. Just Go with It, var en ren chansning. Kände för en film som roade utan att kräva så mycket. Jag fick skratta lite så den uppfyllde mina förhoppningar. Jolene var också en helt ok underhållande film.

En riktigt bra film vi såg igår var Sarahs Nyckel som även finns som bok. Toppenbra film som rekommenderas varmt. Spännande och fin. Jag var även på bio häromveckan och skulle kolla på Lars von Triers senaste film Melancolia. Den hade fått riktigt bra kritik. Jag gick dit och kollade i 40 minuter men var sedan tvungen att ge upp. Hela filmen är filmad med stora svepande rörelser, lite skakig hand så som en amatör hemma film. Jag blev bara mer och mer illamående och var som sagt tvungen att ge mig efter 40 minuter. Så jobbig att titta på. Dessutom hade i stort sett inget hänt under dessa 40 minuter. En seg och tråkig film som endast framkallade en känsla av sjösjuka-nej tack inget för mig. Jag smet ut och det var en befrielse.

4 comments:

Linnéa i USA said...

Vad roligt att se vad man är sugen att köpa efter vädret, jag tycker att både regn och sol lät mysigt!

Charlie sa ... said...

Rätt att gå om du inte tyckte det gav något, dessutom mådde du inget bra. Jag har ibland såsat mig igenom filmer som jag inte alls gillat.

Alltid kul med filmtips!

Kram

Desiree said...

Linnea, ja det var lite kul att se att det var verkligen inne eller ute som gällde beroende på vädret.
Kram!

Lotta, jag tänkte precis att varför sitta här och fortsätta kolla bara för att när jag tycker att filmen är helt kass och dessutom kände mig helt yr och illamående.
Kram!

Petchie75 said...

Men vad komiskt att du har skrivit om Sarahs nyckel eftersom min norska frissa pratade om den boken i tisdags och sa att hon hade blivit rekommenderad den av sååå många av hennes väninnor i Norge! Måste nog kolla upp boken nu ;-)
Hi hi, varför går försäljningen av vitvaror upp när det regnar?? Det är ju inget man köper så ofta och det borde ju inte bero på VÄDRET om man behöver en ny kyl eller diskmaskin!?