Thursday, June 2, 2011

Idéer för regninga dagar


Ny fredag, nytt fredagstema och ny värdinna för Juni månad som är Erica i Piteå som är väldigt duktig på att fota. Eftersom sommaren inte bara består av fina soliga dagar utan även regniga dagar så är temat Ideér för regniga dagar.

Här är mina idéer och förslag:

1.Sortera dina foton och organisera dem på ett bra sätt samt backa upp foton.
2.Gå på en utställning.
3. Baka något gott bröd eller smarrigt till fikat.
4.Läs en bra bok.
5.Hitta ett mysigt fik, sit där och bara studera människor som kommer och går.
6.Passa på att storstäda.
7. Rensa ut en låda, en del av garderoben ect. Kanske hittar du något bortglömt fynd.
8.Ägna dagen åt shopping.
9.Köp ett pussel och lägg.
10.Passa på att lära dig något du varit sugen på men aldrig riktigt haft tid till tex ett bildbehandlingsprogram, någon ny funktion med bloggen ect
11.Köp hem en bunt glassiga magasin och njut eller gör budget varianten och åk till bibblan och låna alternativt Barns and Noble och ta en fika och bläddra.
12.Bjud hem en vän på middag och laga något gott.
13.Ta en hemma spa dag och ge dig själv en lyxig manikyr, pedikyr, hårinpackning.
14.Åk till simhallen och simma.
15.Gör en kul aktivitet med en kompis som bowling eller spela badmington.

Idag är dock inte en regnig dag utan en fin solig dag. Så denna lista sparar jag till en annan dag. Igår tror jag jag drack en kopp kaffe lite för sent. Den effekten blev inte rolig. Jag kunde inte somna förräns strax efter fyra på morgonen. Så frusterande när sådant händer. Det blev bara ljusare och ljusare utanför fönstret. Jag försöker att inte kolla på klockan när sådant händer för då får man bara ännu mer panik men det hjälpte ju som sagt inte mycket när solen började komma upp. Jag får satsa på en tidig kväll ikväll istället och hoppas att jag somnar gott då.

11 comments:

Taina said...

Oj, påverkas du av att dricka kaffe på kvällen? Det har jag aldrig gjort, men vet att många gör det. Hoppas du får somna liiiite tidigare ikväll då.

Rensa är en jättebra idé när det är regnigt. Det brukar jag också göra och vad många fynd jag gör då!! Hahahaha!

Hoppas du får en fin helg.

KRAMAR!

Desiree said...

Taina, ja jag är superkänslig för kaffe. Jag kan inte ens dricka te för sent. Förut kunde jag det men numer vågar jag inte det heller förutom rött te som inte innehåller koffein alls.
Kram!

Annika said...

JAG MED, DESIREE!!!!!
Jag dricker inte kaffe så ofta. men varje torsdag dricker jag en hel del med svennegruppen. Kände mig helt speedad igår. Somnade inte förrän 2.
Jag är så sjukt känslig för kaffe jag med.
Så jag vet preciiiiis hur du hade det. HATA!!!!

Annars gillar jag dina förslag på regniga dagar jättemkt!!

Men jag är glad att solen skiner på er nu!!
UNDERBART!!!

KRAM!!

Linnéa i Alabama said...

ojojoj! usch vad jobbigt det är att inte kunna somna när man vet att man måste. Tur att det är röd dag idag för dig!

Saltistjejen said...

Vad jobbigt att du är så känslig för koffein. Själv är jag en sådan som knappt känner av det. på gott och ont. ibland önskar jag att jag var lite mer känslig så att kaffe kunde väcka upp mig mer. ;-)
Hoppas du får sova inatt!
Bra lista över saker att göra när man inte vill eller kan gå ut.
Ha en fin helg nu!
kramar!!!

Anne said...

Kan bara instämma i det där med koffein/kaffe och att dricka för sent. Precis samma här, och det där med "sent" börjar rätt tidigt för mig. Även om jag lägger mig sent vågar jag inte dricka kaffe särskilt tidigt på kvällen.
Förresten, nåt helt annat. Såg igår på alltommats hemsida att de ordnar matkurser hösten 2011. Tänkte direkt på dig, att det kanske skulle kunna vara nåt. Har inga mer detaljer, kanske deras kurser är för basic för dig, vet som sagt inte alls. Men det lät bara intressant att det hålls i alltoommats regi, de är ju en seriös tidning/site som säkert kan ha nåt av hög kvalité.

Desiree said...

Annika, ja det är sjukt jobbigt då det händer. Jag brukar som sagt inte dricka kaffe av den anledningen allt för sent. Well well ibland händer det. Jag önskar att jag kunde dricka kaffe sent. I USA när jag var sugen på kaffe kvälls tid körde jag med decaf tycker det var helt ok.
Kram!

Linnea, ja jag kunde ju slappna av lite mer i och med att jag iallfall visste att jag inte behövde gå upp tidigt och åka till jobbet. Det hjälpte :-)
Kram!

Saltis, ja det är fördelen med koffein att jag kan bli pigg av några koppar iallfall för stunden då det behövs. Gott är det med kaffe iallfall.
KRam!

Anne, ja jag tror min gräns för kaffedrickande nog går någonstanns vid fyra tiden på eftermiddagen eller halv fyra. Tack för tipset om kurserna. Jag har faktiskt sett dem och kollat lite på de olika alternativen. Jag känner mig jättesugen på antigen fisk, choklad eller bakkursen. Jag tror nog att jag ska slå till på någon av dessa. Skulle vara superkul. Jag är jätteglad att de orndar sådant här. Jag tror det kan bli väldigt bra och är värt pengarna.
Ha det bra.
Kram!

Katarina said...

Aha, jag visste inte att du var så känslig för koffein på kvällen, tänk, att jag trodde att du var en riktig kaffe tjej. Jag tror att dina Starbucks muggar fått mig på det spåret:) :)

Fin lista du skrivit. Jag tycker nog att en regning dag kan vara som en gåva, men flera dagar i sträck, då blir humöret lite trubbigt.

Kram

Grekland nu said...

Oj, vilken lång lista du kom på! Egentligen finns det ju massor att göra när det regnar. Sortera foton, åka till bibblan, städa en garderob - bra tips allihop. För sånt kanske man inte gärna sätter sej och gör när det är så härligt väder ute som ni verkar ha nu! Önskar er mycket sol!

Magdalena and Co in US said...

Härligt väder du har. Det var många bra tips på saker. Pussel var det en evighet sedan jag la. Det är helt klart något som skulle vara roligt att göra igen. Gillar "myssakerna", som att sitta på café och bläddra i magasin. Kram

Bejla said...

Efter att ha läst några regntipsinlägg är jag plötligt väldigt glad för att det regnar just nu (och nästan lite besviken över morgondagens utlovade sol). ;-) Jag kan skriva under på så gott som alla dina punkter. :-)