Sunday, May 29, 2011

Morsdag och lite mer om Fredagstemat

Idag är det morsdag här i Sverige. Inte lika upphåsat som i USA. Men det firas självklart. Mina föräldrara är utomlands just nu så jag skickar en hälsning till min mamma här på bloggen som hon brukar läsa. Grattis Mamma på Morsdag!

Tack alla som skrivit fina fredagsteman. Det har varit jättekul att ha hand om fredagstemat under maj månad. Jag vet inte om någon ännu tagit juni men Erica i Piteå tar gärna över juni månad. Sedan är förslaget med sommaruppehåll under juli och augusti. September månad tar Olgakatt och sedan får ni hojta till om resten av hösten.

Igår var det gråväder hela dagen. Blåsigt, kallt och grått. Sådant där väder man blir riktigt seg av. Då jag vaknade imorse var det inte heller så kul när jag drog upp rullgardinen och såg att det regnade. Men det klarnade upp och solen kikade fram på eftermiddagen. Det blev en fin dag trots allt.

4 comments:

Petchie75 said...

Vilken fin cyberbukett din mor fick på mors dag ;-)
Vi hade också grått och kallt igår, och imorse. Fram till lunchtid idag var det nästan så jag funderade på att sätta på värmen igen för det var så kallt inomhus men sedan kom solen fram och det har varit härligt sommarväder hela eftermiddag.
KRAM och hoppas ni haft en fin helg!

Desiree said...

Petra, tack så mycket. Skönt att vädret blev bättre för er på eftermiddagen. Inte kul att gå i tankarna om att behöva sätta på värmen i maj månad.
Kram!

Annika said...

Bra med temat.
Precis, semester ifrån det i juli och aug. Perfekt.
Erica och Olgakatt next alltså!!
Meget bra!
KRAM!!!

Saltistjejen said...

Kalas! Hoppas Erica tar över juni då!
Kram!