Wednesday, December 22, 2010

Nedvarving och förberedelser

God Jul till er alla från ett kallt och vintervackert Sverige. Idag har det varit riktigt bitande kallt med ner mot minus 15 grader här. Det har också varit årets kortaste dag, från och med nu vänder det alltså sakta men säkert.

Jag har jobbat min sista dag på jobbet och det känns bara såååå fantatsikt bra att få ha lite ledigt nu. Vi avslutade med en sista liten fika i våran lilla grupp på jobbet bestående av fyra personer inklusive mig. Det har annars varit en rätt skön avslutning och dag. Jag han komma ut på en liten promenad och fått se lite av solen som visade sig idag. Jag promenerade bort till gymet och hann träna lite på lunchen vilket kändes lyxigt.


Här kommer lite bilder från ett vintervackert Stockholm. Jag tog dessa bilder för några helger sedan och det har hunnit komma betydligt mer snö vid det här laget.



C´s SL-kort hade gått ut så han tog bilen till jobbet idag och då vi båda jobbar på KI så fick jag skjuts hem vilket också kändes underbart. Vi såg till att åka hem lite tidigare och nu känner jag verkligen att lite ledighet ska sitta fint. Få vila upp sig är precis det jag behöver.


Happy Holidays and Merry Christmas to ya´ll from a snowy and beautiful Stockholm. Tomorrow me and C are driving over to my parents to celebrate Christmas with them on the 24th which is Friday. Tomorrow we are going to take in the Christmas tree and also buy the Christmas food so we are all set.

5 comments:

Victoria said...

Så otroligt fina bilder på ett snöigt Stockholm! Jag hoppas att ni får en mysig och avkopplande jul. Många kramar//Vic

Katarina said...

Åh,, vilka vackra Stockholms- och julbilder!

Ha det gott och härligt med långledigt, det är något du nu får glädjas över att vara tillbaka i Sverige..

Saltistjejen said...

Vilka vackra Stockholmsbilder!!!!!!!!
Njut nu av ledighet och familj och god mat! DET behöver ni verkligen!!!! Ni har haft en riktigt påfrestande höst och det måste kännas underbart att ha lite ledigt nu så ni kan komma ifatt och även "landa" lite mer. Andas och ladda batterierna.
Sköt om er och ja njuuut!
Kramar!!

Musikanta said...

Kan inte vara lätt att flytta hem från ett subtropiskt Alabama och komma hit till denna iskalla och snöiga nord. Samtidigt vet jag att du saknade dina nära och kära när du bodde där borta. Härliga Stockholmsbilder i alla fall...

Ha en riktigt skön och God Jul önskar
Ingrid

Desiree said...

Victoria, tack så mycket. Det ska bli härligt att få koppla av lite. Jag hoppas att också ni får en alldeles extra god jul i år.
Kram!

Katarina, ja det är vackert här nere också nu med all snö som kommit.
God jul och underbart att L han fram i tid och att ni är samlade hela gänget nu för att en fin jul.
Kram!

Saltis, tack. Det är väldigt vackert emellanåt. Det ska som sagt bli kanonskönt med lite ledighet och just att få ladda batterierna som du säger. Nu när det är så här mörkt ute vill man ju mest kura upp sig i soffan och gå lite i ide vilket vi nu får chansen att göra.
Kram och god jul.

Musikanta, ja precis så är det. Jag saknar ju klimatet och de soliga dagarna i Alabama men där borta saknade jag närheten til familjen mycket. Man kan inte få allt även om man skulle vilja så är det ju. Jag önskar dig en ritkigt god jul.
Desiree