Saturday, September 4, 2010

Work

I just finished my first work week even if it has only been three days this week. I have been so busy that there has been no time to blog or do anything. I have even hardly had time to eat lunch. I am completely exhausted and drained. New work always requires a lot of concentration. Just remembering all the new faces and all new names makes me tired. I am working at a core facility for DNA and RNA . It is a research position at the Karolinska Insitute. I will mostly be doing lab work on different platforms. I am starting on one platform now. The building is brand new and the people whom I work with just moved in there in May. I love the modern space with lots of big windows and open layout with cubicles. The break room is just like a dream come true with a very advanced coffee machine that makes all kinds of coffee like cappuchinos, macciatios, lattes ect. There are two dishwashers, fridges, microwaves and free coffee and tea.

I will be working mostly in the lab so therefore I will get to share a writing and desk area with another girl (I had hoped and preferred to have my own writing space of course). But I guess this will work out well. A lap top computer has been ordered for me and hopefully will arrive shortly. It also seems like we will get cell phones. Since the office space is open landscape with cubicles there are small private rooms that you can sneak into if you need to make phone calls or just get some peace and quiet. The lab is also a dream come true as everything when it comes to machines and equipment is brand new. The work rules in the lab are very strict. All work has to be very clean in order to avoid contamination and you have to change both robes and shoes before entering the different lab spaces. Everything has to be kept very sterile and clean. The rules and rituals are thus very rigorous.

I like both my two closest supervisors, Max and Frida. It is a good mix of people and most seem really nice. So far so good I can say. I feel good about this position. I hope it will be really good. I am of course so grateful of getting this position and having this work and for having a job right from the start. I think it will help me to integrate into Sweden and Swedish society much faster this way, it also means a lot from an economic stand point for both me and C.

Being able to bike to work is just great! I love that, the freedom and the convenience. It is fast, efficient and I get a free work out. It takes about half an hour to get there and half an hour to get home. Hopefully I will be able to take the bike for most of the year (depending on how much snow and ice there is, how deep and how slippery it gets and how long the ground stays snow covered).

It is so nice with the weekend now. Today it is actually a beautiful fall day with sunshine. It has been pretty cold during the week with rain showers daily. Nice to calm down and get some sunshine. I guess next week will be just as busy.

5 comments:

Anna, Fair and True said...

Låter bra! Kommer nog kännas mindre stressigt när du väl lärt känna alla och kommit in i rutinerna och vardagen.

Hur långt kommer de ta att cykla från Sjöstaden sedan?

Marianne said...

Vad roligt att du tror att du kommer att trivas så bra och att allt verkar så lovande! Spännande att jobba med grundforskning, hoppas att ni kommer på någonting bra : )

Jag undrar som Anna, hur lång tid kommer det att ta att cykla från Sjöstaden? Det måste ta ganska lång tid? Över Västerbron då, eller cyklar man över Centralbron?

Hoppas ni får en riktigt lugn och skön helg!
Kram!

Desiree said...

Anna, ja det blir nog bättre när allt inte är lika nytt längre. Det är nog alltid så att det känns som mycket i början. Jag vet faktiskt inte riktigt hur lång tid det kommer att ta att cykla från sjöstaden. Jag hoppas på att det inte tar längre än 30-35 minuter.
Kram!

Marianne, jag hoppas att allt blir bra. Svårt att säga ännu efter att bara ha jobbat i tre dagar men det känns som sagt fantastiskt att faktiskt ha ett jobb. Jag tror man får cykla genom stan via söder och sedan förbi central station och stadshuset osv. Jag får helt enkelt ta tid och kolla hur lång tid det hela tar.
Kram!

photobyjennie said...

Hej Desiree!

Det här är Jennie som sprang på dig på Rörstrandsgatan förra året (som dock var för feg att säga hej!).
Vad kul att få fortsätta följa ert liv men nu på hemmaplan. Jag har bott i USA i omgångar och känner delvis igen mig i den känslan ni har nu för att komma tillbaka. Jag upplevde återkomsten som ett antiklimax och lite tomhet -trots att jag längat hem så mkt. Ge det tid och se hur det utvecklar sig......
Vad kul att ni flyttar till sjöstaden, det är mkt nära där jag bor. Om du vill (och vågar!!)så är du mer än välkommen upp till mig (bor vid Globen) på en kopp kaffe någon gång!! Jag är ganska normal - jag lovar! Jag är hemma med mitt andra barn just nu och tycker det är jättespännande med nya bekantskaper! Jobbar själv med forskning men på ett bioteknik företag i Huddinge.

Om du vill kolla upp mig så finns jag på facebook (om du brukar använda FB...)!!

Ha en bra och skön söndag!!

Jennie (Skoglund)

Petchie75 said...

Åh, jag vet precis hur du kände dig efter första jobbveckan! Jag har nu avslutat min första jobbvecka (bara 4 dagar) på samma ställe där jag jobbade i våras. Även om jag naturligtvis kommer ihåg vad alla heter och även många av arbetsuppgifterna så har jag nya uppgifter och det är en sådan röra av förkortningar, datorsystem etc. Igår satt jag med på ett möte och var ansvarig för att anteckan - hjälp! Jag fattade inte mycket av vad de pratade om TROTS att jag alltså jobbade på samma ställe i 7 veckor för några månade sedan. Som tur är kommer man ju ofta in i det ganska snabbt men de första dagarna känns det som man trampar vatten för att hålla sig över ytan...
KRAM!